Mootorvedur TEP60-0924

36

Reisimootorvedur TEP60-0924 (ТЭП60-0924) valmis V. Kuibõševi nimelises Kolomna Mootorvedurite Tehases (КТСЗ) 29. veebruaril 1980 ning saadeti 10. märtsil samal aastal uuena tööle Balti raudtee Zasulauksi depoosse. Selle depoo vedurid vedasid raskeid reisi- ning kiirronge Riia-Tallinna, Riia-Vilnius-Minski, Riia-Volokolamski (-Moskva) ning Riia-Zdolbunovi (-Lvovi) raudteeliinidel. Balti raudtee Eesti raudteekonnal ei olnud sel ajal kaugrongide mootorvedureid ja siin vedasid neid ronge Riias asuva Zasulauksi ja Leningrad-Varssavi depoode vedurid. RE Eesti Raudtee (EVR) sai 7 TEP60 veduri, sh veduri nr 0924, omanikuks mais 1992 Lätis asunud reisivedurite pargi jaotamisel kolme Balti riigi vahel. EVR veeremiregistris omistati vedurile uus number 1006. Sõitnud läbi 2307000, kõrvaldati vedur suvel 1997 tööst sagedaste rikete tõttu ja toodi Raudteemuuseumi eksponaadiks Haapsallu 8. mail 1998.

Mootorvedur TEP60 konstrueeriti 1950. aastate lõpus Kolomnas katseveduri TEP50 baasil. Veduril on alalisvoolu diiselgeneraator. Kahetaktilise turboülelaadimisega V-16 diiselmootori võimsus on 3000 hj väntvõlli pöörlemisel 750 p/min. Veduri piirkiirus on 160 km/h, töömass 129 tonni. Mootorvedureid TEP60 ehitati aastatel 1960-1987 kokku 1472, lisaks veel 116 kaksikvedurit 2TEP60, kokku 1704 üksust. Eestis vedasid vedurid TEP60 1961. aastast alates kuni 18-vagunilisi kiirronge kaaluga 1050 tonni.